Rate this page

موسسه مهاجرتی در اکباتان آرشا آرسس

به صفحه رسمی موسسه آرشا ارسس خوش آمدید. در این مقاله قصد داریم تمامی نکات اخد ویزای کانادا را به شما به اشتراک بگذاریم با ما همراه باشید.

مراحل اخذ ویزا توسط موسسه مهاجرتی در اکباتان آرشا آرسس

مرحله اول

مشاوره علمی برای بررسی شرایط علمی و رتبه متقاضی برای ادامه تحصیل در کانادا ویا تجربیات خود در مانند شینگن بر اساس شرایط انطباق مدارک ایران و کانادا

مرحله دوم

راهنمایی وجستجووانتخاب رشته برای متقاضی براساس شرایط علمی و الزامات دوره تحصیلی آتی برای افزایش شانس پذیرش و ویزا

مرحله سوم  

اقدام برای ویزای مورد نظر توسط وکلا و مشاورین رسمی برای اطمینان از اقدام درست و صحیح 

 

موسسه مهاجرتی در اکباتان یکی از مهم ترین امکانات این شهرک میباشد به دلیل افزایش روز افزون مهاجرین به کانادا یکی از بهترین دسترسی ها قطعا موسسه آرشا آرسس میباشد. جهت هماهنگ با مشاورین بعد از مطالعه این مقاله تماس حاصل فرمایید.

اکباتان فاز 2 مجتمع گلهای جنوبی بالای بانک پارسیان طبقه دوم0912047280702144663332

🤩بیشتر بدانید

دارالترجمه در اکباتان

ویزای توریستی کانادا چیست؟

متقاضیان با اخذ ویزای توریستی کانادا (یا ویزای ویزیتور) ، می‌توانند برای اهدافی مانند گردشگری، تجارت و یا دیدار خانواده و دوستان وارد کانادا شوند. ویزای توریستی کانادا یک سند رسمی است که به پاسپورت ضمیمه می‌شود و نشان می‌دهد که شما به عنوان یک گردشگر تمام شرایط لازم برای ورود به کشور کانادا را دارید. 
 

انواع ویزای توریستی کانادا

این ویزا در سه نوع سینگل، مالتیپال و سوپر ویزا صادر می‌شود که از نظر مدت زمان اعتبار و تعداد دفعات ورود متفاوت هستند. ویزای توریستی سینگل و مالتیپال برای همه افرادی که شرایط آن را داشته باشند، صادر می‌شود اما سوپر ویزا مخصوص والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های مهاجرینی است که شهروندی کانادا و یا اقامت دائم آن را اخذ کرده‌اند. در ادامه مقاله درباره هر کدام از این ویزاهای و شرایط اخذ آنها توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.

ویزای مولتیپل توریستی کانادا: ویزای مولتیپل کانادا یا ویزای چند بار ورود، به افراد این امکان را می‌دهد که به هر تعداد دفعاتی که خودشان بخواهند در مدت‌زمان اعتبار ویزا (که طبق اعتبار پاسپورت برای ایرانیان نهایتا 5ساله  صادر می‌شود) به کانادا سفر کنند. دارندگان این ویزا در هر بار ورود فقط 6 ماه (با تایید افسر ورود) می‌توانند در خاک کانادا باشند. این ویزا غیرقابل‌تمدید است؛ اما فرد می‌تواند خاک کانادا را ترک کند و دوباره (حتی با فاصله چند روز) وارد این کشور شود و 6 ماه دیگر در کانادا اقامت داشته باشد.

سوپر ویزای کانادا: سوپر ویزای کانادا هم یک ویزای مولتیپل (چند بار ورود) است که طبق اعتبار پاسپورت ایرانیان نهایتا 5ساله صادر می‌شود. این ویزا به پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ‌های شهروندان و مقیمان دائم کانادا اجازه می‌دهد تا در هر بار ورود به کشور کانادا بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، ۵ سال در آنجا بمانند.

شرایط اخذ ویزای توریستی سینگل انتری 

در شرایط زیر سفارت کانادا برای شما ویزای سینگل انتری صادر می‌کند:
  • معاف از پرداخت هزینه هستید و برای یک هدف محدود وارد کانادا می‌شوید (برای مثال، برای یک دیدار رسمی وارد این کشور می‌شوید).
  • قرار است در یک رویداد خاص شرکت کنید که تنها یکبار در کانادا برگزار می‌شود.
  • برخی روندها و شیوه نامه‌های خاص در کشور مبدا برای شما وجود دارد.
وقتی ویزای توریستی شما single entry است، بعد از خروج از کانادا برای ورود مجدد به این کشور باید دوباره ویزا دریافت کنید اما چنانچه قرار است به طور مستقیم از کانادا به آمریکا بروید، برای بازگشت به کانادا به ویزا نیاز نخواهید داشت.
متقاضیان با اخذ ویزای توریستی کانادا موسسه مهاجرتی در اکباتان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی

برای درخواست ویزای توریستی ارائه برخی از مدارک الزامی است، مانند: مدارک شغلی / مدارک مالی / مدارک هویتی
  1. پاسپورت معتبر (اغلب با 6 ماه اعتبار)
  2. چند قطعه تصویر پرسنلی مناسب (مربوط به 6 مکاه اخیر)
  3. فرم درخواست ویزای توریستی
  4. پرداخت هزینه ویزا و رسید آن
  5. ارائه مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی
  6. ارائه مدارک مربوط به محل اقامت در طول سفر سابقه سفر (به ویژه شینگن)
  7. مدارک مربوط به سابقه کاری در صورت الزام
  8. مدارک مربوط به تحصیل در صورت الزام
  9. اجازه خروج از ایران (از پدر، همسر، والدین
  10. ، ارائه کارت معافیت یا پایان خدمت)
  11. گواهیهای سلامتی مورد نیاز در صورت الزام (ماننده گواهی واکسن کرونا و…) و…
  • داشتن پاسپورت معتبر / داشتن مدرک دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات با معدل حداقل 13 / بهتر است که ریز نمرات دروس مرتبط به رشته انتخابی بالا باشد. / شرکت در آزمون IELTS و ارائه مدرک زبان با نمره حداقل 6.5 (یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان انگلیسی مانند تافل، PTE و…) / در راستای مورد فوق، برای اکثر دانشگاه‌ها شرایط اینطور بوده که نمره هیچ یک از 4 بخش اصلی ازمون پایین تر از 6 (یا 5.5) نباشد.

  • / اگر هم که متقاضی تحصیل به زبان فرانسوی هستید، ارائه مدرک زبان فرانسوی با نمره مناسب / ارائه انگیزنه نامه یا همان SOP / ارسال رزومه تحصیلی / تکمیل و ارسال فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر / پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (هزینه ثبت نام) و ارائه فیش واریزی آن ارائه کاور لتر برای قوت بیشتر پرونده پذیرش تحصیلی شما / داشتن تمکن مالی لازم برای تحصیل و زندگی در کانادا

🤩بیشتر بدانید

ثبت پروژه مقاله نویسی

انواع ویزای تحصیلی کانادا کدام است؟ پیشنهاد دفتر مهاجرتی در اکباتان آرشا آرسس

ویزای تحصیلی کانادا در دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی قرار می‌گیرد:

  • 1. ویزای دانشجویی: این نوع ویزا برای متقاضیان بالای ۱۸ سال که قصد تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را دارند، صادر می‌شود.

شرایط ویزای دانشجویی: 

  • داشتن پاسپورت معتبر / داشتن مدرک دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات با معدل حداقل 13 / بهتر است که ریز نمرات دروس مرتبط به رشته انتخابی بالا باشد. / شرکت در آزمون IELTS و ارائه مدرک زبان با نمره حداقل 6.5 (یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان انگلیسی مانند تافل، PTE و…) / در راستای مورد فوق، برای اکثر دانشگاه‌ها شرایط اینطور بوده که نمره هیچ یک از 4 بخش اصلی ازمون پایین تر از 6 (یا 5.5) نباشد.

  • / اگر هم که متقاضی تحصیل به زبان فرانسوی هستید، ارائه مدرک زبان فرانسوی با نمره مناسب / ارائه انگیزنه نامه یا همان SOP / ارسال رزومه تحصیلی / تکمیل و ارسال فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر / پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (هزینه ثبت نام) و ارائه فیش واریزی آن ارائه کاور لتر برای قوت بیشتر پرونده پذیرش تحصیلی شما / داشتن تمکن مالی لازم برای تحصیل و زندگی در کانادا

  • 2. ویزای دانش آموزی: این نوع ویزا برای متقاضیان زیر ۱۸ سال که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، صادر می‌شود.

شرایط ویزای دانش آموزی: 

  • از یکی از مدارس معتبر کانادا در مقطع دبستان یا دبیرستان پذیرش داشته باشد؛
  • اگر فرزند شما ۱۰ سال و کمتر دارد، باید یکی از والدین یا قیم قانونی‌اش او را برای دوران تحصیل در کانادا همراهی کند.
  • اگر فرزند شما بالای ۱۰ سال دارد، در صورتی همراهی نکردن والدین، باید فردی را به عنوان کاستودین فرزندتان در کانادا معرفی کنید.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل پیشنهاد دفتر مهاجرتی در اکباتان

در لیست زیر بهترین دانشگاه های کانادا با رنکینگ جهانی را مشاهده میکنید که در سال 2022 در usnews.com به ثبت رسیده است

Source: usnews.com

موسسه مهاجرتی در اکباتان

نام دانشگاه

رتبه جهانی

شهر و استان

دانشگاه تورنتو

26

تورنتو، انتاریو

دانشگاه مک گیل

27

مونترال، کبک

دانشگاه بریتیش کلمبیا

46

ونکوور، بریتیش کلمبیا

دانشگاه مونترال

111

مونترال، کبک

دانشگاه آلبرتا

126

ادمونتون، آلبرتا

دانشگاه مک مستر

140

همیلتون، انتاریو

دانشگاه واترلو

149

واترلو، انتاریو

دانشگاه وسترن

170

لندن، انتاریو

دانشگاه اُتاوا

230

اُتاوا، انتاریو

دانشگاه کلگری

235

کلگری، آلبرتا

مقایسه پذیرش با دیگر مقاطع

موسسه مهاجرتی در اکباتان

امتیاز و برتری مقطع کارشناسی که موضوع مورد بحث ما بوده، این است که اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی به مراتب از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری راحت‌تر است و بنابراین بسیاری از متقاضیان از این فرصت استفاده نموده و اول مسیر زندگی خود را با تحصیل در کانادا و در مقطع لیسانس آغاز کرده و از این شانس بیشتر برای اخذ پذیرش استفاده خواهند کرد. 

بسیاری از دانشجویان این مقطع پس از تحصیل از طریق اقامت از طریق کار در کانادا می‌مانند. البته مبحث شانس پذیرش به نحوی که شرح داده شده، برای مبحث بورسیه برعکس بوده که در بند بعدی توضیح خواهیم داد.دقیقا برعکس شانس اخذ پذیرش که اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی به مراتب از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا راحت‌تر است، شانس اخذ بورسیه تحصیلی یا هر نوع فاند و کمک هزینه در مقطع کارشناسی کمترین شانس را دارد؛ به ویژه در مقایسه با مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.

اکباتان فاز 2 مجتمع گلهای جنوبی بالای بانک پارسیان طبقه دوم0912047280702144663332

هر ساله دانشگاه‌های کانادا میزبان حدود 400 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی از بیش از 190 ملیت مختلف می‌باشد که در برخی سال‌ها این تعداد خیلی بیشتر از رقم ذکر شده بوده و برخی سال‌ها هم نزدیک به این رقم. اما رشد جمعیت دانشجوی بین‌المللی در کانادا و در کل جمعیت مهاجر همواره به صورت صعودی بوده است.

همین قضیه کانادا را تبدیل به یکی از کشورهایی می‌کند که بیشترین میزان تنوع فرهنگی و قومی را در بدنه دانشجویی خود داراست. دولت کانادا نیز همه ساله بودجه زیاد و قابل توجهی را صرف نظام آموزشی برای فراهم نمودن بهترین امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی می‌نماید. بنابراین تحصیل در کانادا در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارای متقاضیان زیادی است. در ادامه به شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی در کانادا می‌پردازیم.

لیست دفاتر مهاجرتی در اکباتان

موسسه مهاجرتی آرشا آرسس 

آدرس: اکباتان- فاز 2 خیابان گلها مجتمع گلهای جنوبی

تلفن: 021-44663332   –  09120472807

دفتر مهاجرتی در اکباتان اخذ ویزا توریستی در اکباتان
اخذ ویزا توریستی در اکباتان
سازمان مهاجرتی تحصیلی وکلای ایران اکسپرس

آدرس: اکباتان بلوار اصلی اکباتان

تلفن: 021446322930

دفتر مهاجرتی در اکباتان اخذ ویزا تحصیلی در اکباتان
اخذ ویزا تحصیلی در اکباتان
مرکز خدمات مسافران آراد

آدرس: تهران، اکباتان، خیابان شهید نفیسی، ساختمان ایرسا، طبقه دوم، واحد سه

تلفن: 02191012232

دفتر مهاجرتی در اکباتان اخذ ویزا کاری در اکباتان
اخذ ویزا کاری در اکباتان